نویسندگان:
شهین امیری1 ، زیبا آسوده2 .1دانشجوی دکتری رشته فلسفه تعلیم وتربیت،واحد علوم وتحقیقات تهران، دانشگاه آزاداسلامی، ایران.
2کارشناسی ارشد رشته مدیریت و بهسازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند
چکیده فارسی: تحقیق حاضر بر حسب هدف تحقیقی کاربردی است و بر حسب روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی از نوع همبستگی می باشد که به صورت میدانی و فازی صورت گرفته است جامعه آماری این تحقیق کارکنانمهدکودکهای شهر بیرجند است که تعداد ۲۸۷ نفر هستند حجم نمونه با استفاده از فرمول تعداد ۲۳۱ نفر تعیینشد روش نمونه گیری از نوع طبقه ای تصادفی می باشد ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنامه استانداردفناوری اطلاعات و پرسشنامه مدیریت دانش می باشد جهت سنجش روایی پرسشنامه ها از روش روایی محتوایی استفاده و جهت سنجش پایایی پرسشنامه ها از آلفای کرونباخ استفاده شد که پایایی پرسشنامه فناوری اطلاعات مقدار ۰/۹۱۶ و پایایی پرسشنامه مدیریت دانش مقدار ۰/۹۵۱ محاسبه شد جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی برای توصیف متغیرهای جمعیت شناختی و از آمار استنباطی جهت سنجش فرضیاتاستفاده شد همچنین جهت اولویت بندی متغیرهای تحقیق از روش ویکور فازی استفاده شده است نتایجتحقیق نشان داد که فناوری اطلاعات تاثیر مثبت و معناداری بر مدیریت دانش در مهدکودکهای شهر بیرجنددارد همچنین نتایج سایر فرضیات فرعی، معنادار و تاثیرگذار بودن را تایید کردند نتایج آزمون اولویت بندیویکور فازی در خصوص مولفه های مدیریت دانش نشان داد که کاربرد دانش دارای رتبه اول و ایجاد دانش رتبه آخر را دارند و حفظ و نگهداری دانش و انتقال دانش بترتیب رتبه دوم و سوم می باشند