نویسندگان:
عباسعلی رستمی نسب1 ، مریم اسدی2 ، آرزو ایرندگانی3 ، زینب کردی4 ، عاطفه ریگی5 ، عبدالرحمان کردی6 .1استاد، گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایران.
2لیسانس الهیات از دانشگاه آزاد خاش
3فوق دیپلم آموزش ابتدایی ازدانشگاه آزاد خاش
4لیسانس آموزش ابتدایی از دانشگاه آزاد خاش
5لیسانس مدیریت خدماتی
6کارشناس ضمن خدمت آموزش و پرورش
چکیده فارسی: هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر قصه و شعر در پرورش دانش آموزان مقطع دبستان است روش انجام پژوهش، از نوع شبه ازمایشی پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع دبستان منطقه زابل بوده است نمونه ی مورد بررسی دو گروه ۲۶ نفری بودنده اند که بصورت تصادفیانتخاب شده اند و مقیاس قصه و شعر در دانش آموزان استفاده شده در این پژوهش از تحلیل کواریانس استفادهگردیده است که روش قصه گویی باعث تغییر در گروه ها شده است بنابراین می توان گفت که قصه گویی بر افزایش تمرکز کودکان دوره دبستان موثر است