نویسندگان:
محمد مزیدی1 ، میترا نصیرپور2 ، غلامرضا داودی3 .1نویسنده مسئول: دکترای فلسفه تعلیم و تعلیم؛ دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شیراز ، شیراز، ایران
2کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز
3کارشناسی برق قدرت دانشگاه شهید رجایی تهران
چکیده فارسی: هدف این مقاله بررسی فناوری اطلاعات در بهبود تدریس دبیران متوسطه باشد با ظهور تکنولوژی های نوین و فناوری های مدرن اطلاعاتی و نفوذ آن در ابعاد مختلف زندگی، استفاده از آن به عنوان ابزاری برای تسهیل یادگیری در تمام دروس اجتناب ناپذیر است از دنیای امروز به دلیل ویژگی های بسیار خلاقانه پیشرفت روز افزون فناوری ها و نوآوری ها تحت عنوان عصر خلاقیت و نوآوری نامبرده می شود نقش کلیدی معلم در فرایند یاددهی یادگیری لزوم آموزش و و آماده سازی معلمان جهت مواجهه با تنوعتکنولوژی های موجود روز، سنجش و شناسایی ابزار کارآمد و به کارگیری آن در امر تدریس را غیرقابل انکار می سازد که این امرخود دارای پیچیدگی های فراوان خواهد بود بنابراین میتوان فناوری آموزشی را به کارگیری فناوری جهت خلق و مدیریت منابع و فرایندهای فناورانه جهت بهبود عملکرد آموزش تلقی کرد برای آماده شدن جهت تعلیم معلمان، خود باید درک عمیق گسترده ای نسبت به مضامین و مطالب کتب درسیداشته باشند ،تا بتوانند با تعمیم و شناخت محتوا و کاربرد آموزشی تکنولوژی به آنچه که به معنی آموزش به همراه تکنولوژی دستیابند به عبارتی تعلیم همراه با تکنولوژی به این معنی است که مادامی که معلم درباره مفاهیم خاص فکر میکند باید به طور همزمان در حال تعمق در این باره باشد که چطور می تواند مفاهیم درسی را به شکل قابل فهمی برای دانش آموزانش با استفاده از ابزار تکنولوژی بیان کند در این پژوهش سعی شده است با برشمردن دستاوردهای استفاده از تکنولوژی در آموزش نقش معلمان را در جهت تحقق هرچی بهتراین مهم بررسی نماییم