نویسندگان:
عطیه عسگری1 ، علیرضا محمدی نژاد گنجی2 ، فریبا کمندی3 ، هانیه فیروزفلاح4 .1کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، واحد بندر گز، دانشگاه آزاد اسلامی، بندر گز، ایران .
2استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
3کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
4کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
چکیده فارسی: میزان توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش ، از مهمترین شاخص های پیشرفت علوم به شمارمی رود از جمله سیاستهای اعلام شده در برنامه های توسعه کشور »توسعه و ارتقای کیفیت آموزشهای از راه دور«، بوده است، اما نه تنها شبکه الکترونیکی و ظرفیتهای زیرساختی فناوری اطلاعات و ارتباطات با انواع محدودیتهای فنی و پس افتادگیها مواجه است، بلکه هنوز با پیش شرطهای نرم و از نوع شناخت و تفکر و محیط حقوقی در خصوص پارادایمهای ارتباطی و اندیشگی و فرهنگ نوین یاددهی و یادگیری فاصله داریم در پی تغییرات عنوان شده، ارزشیابی نیز به عنوان عامل و بخشی از نظام آموزشی در چند ده ه گذشته دچار تحولات بسیاری شده است ارزشیابی الکترونیکی نیز بخشی از نظام آموزش آموزش الکترونیکی به شمار می رود این پژوهش با هدف آسیب شناسی ارزشیابی در آموزش های الکترونیکی به روش مروری و کتابخانه ای انجام شد نتایج بررسی مطالعات نشان داد آسیب های ارزشیابی در آموز ش الکترونیکی شامل: قوانین و دستورالعمل ها، نظم و هماهنگی در اجرا ،تجهیزات و امکانات مسائل فنی آزمون، مهارت و اخلاق حرفه ای کارکنان، تقلب و سرقت ادبی می باشد