نویسندگان:
علیرضا منظری توکلی1 ، سیما سلمانی بستانوئی2 .1استادیار، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
2دانش آموخته گروه علوم تربیتی، واحدبندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران
چکیده فارسی: تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی با خلاقیت مدیران مدارس ابتدایی انجام شده است، روش تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی بوده است نمونه آماری تحقیق ۱۵۲نفر از مدیران مدارس ابتدایی ناحیه یک شهر بندرعباس بودهاست، ابزار گردآوری داده ها دو پرسشنامه مهارتهای ارتباطی و خلاقیت بوده است، داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS۲۲تحلیلشده است ، نتایج نشان داد که بین مهارت کلامی و خلاقیت مدیران r= ۰/۵۶ ، رابطه وجود دارد،بین مهارت شنیداری و خلاقیتp=۰/۰۰۰۱ و r= ۰/۴۶، رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد p< ۰/۰۱ بین مهارت بازخوردی و خلاقیت p=۰/۰۰۰۱ و ۰/۶۸ r=، رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد