نویسندگان:
عباسعلی سلمانی1 ، هانیه مرادی2 .1نویسنده مسئول: استادیار، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایران.
2علوم تربیتی
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش تربیت صحیح کودک ۵ ساله می باشد در واقع در دنیایی که همه ی مردم از تاثیر بد و مخرب انواع رسانه ها ، دوستان ، همسالان و در یک کلام اجتماع بر کودکان و نوجوانان خود شکایت می کنند و بسیار ناراحتند از این که تاثیر این عوامل مانع تربیت مطلوب فرزندان آن ها می شود؛ نیاز به یک راهکار و برنامه ی تربیتی کارآمد و مفید بیش از پیش احساس می شود برنامه ای که تمام جوانب زندگی آن ها و تمام مسائل را شامل شود و با ثبات و انعطاف پذیری خود ضمن تامین نیازهای روز فرزندان و والدین این امکان را به والدین بدهد که با هماهنگی اجتماع و نهادهای تربیتی فرزندان خود را آن گونه که می خواهند و به صلاح فرزندانشان است تربیت کنند نوروزی و اسدی،۱۳۹۳ بدین منظور ابتدا تربیت را تعریف کرده ام و اهداف واهمیت آن را توضیح دادم سپس برخی ویژگی های مهم کودک را نوشته و رفتار مناسب برای برخورد با کودکان را ذکر کرده ام روش: این پژوهش به روش کتابخانه ای تحلیلی استادی و با استفاده از کتاب ها، منابع الکترونیکی و بانک های اطلاعاتی انجام شد بررسی ها نشان داد که شیوه تربیت بر اخلاق، رفتار، شخصیت و عملکرد بعدی فرزندان تاثیر دارد فردی که از حمایت بالای والدینشان برخوردارند، با شرایط بهتر سازگار می شوند این سازگاری ناشی از به کارگیری شیوه های مقابله ای مناسب بود جباری و نظری فرویدی، ۱۳۹۵