نویسندگان:
میثم بازگیر1 ، فردین کشاورزخوب2 ، سیدبرزو جمالیانزاده3 ، حسین کشاورز خوب4 .1کارشناس ارشد مطالعات دفاعی راهبردی، دانشگاه افسری امام حسین (ع)، تهران، ایران.
2آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان ایزدپناه یاسوج
3دکترای زیان و ادبیات فارسی، دانشگاه شیراز، گرایش غنایی، مدرس دانشگاه فرهنگیان
4آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش بخش چاروسا
چکیده فارسی: هدف تحقیق حاضر اثربخشی آموزش داستان نویسی بر تاب آوری، عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر یاسوج بود پژوهش حاضر، یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود جامعه آماری مشتمل بر کلیه ی دانش آموزان مدارس ایتدایی شهر یاسوج بودند که تعداد ۳۰ نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه ۱۵ نفر آزمایش و ۱۵ نفر گروه گواه بودند ابزار استفاده شده در این پژوهش، پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون ۲۰۰۳ ، پرسشنامه خودکارامدی شوارتز ۱۹۹۹ و نمره معدل دانش آموزان بودند اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری، با استفاده از نسخه ۲۲ نرم افزار آماری SPSS تحلیل شد یافته ها نشان داد که آموزش داستان نویسی بر تاب آوری، عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی در دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر یاسوج تاثیر دارد از این تحقیق می توان نتیجه گیری کرد که برای کاهش مشکلات تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی معلمان و کادر آموزشی مدارس داستان سرایی را سرلوحه کار آموزشی خود کنند