نویسندگان:
برخورداری رمضان1 ، زهرا عرب2 .1استادیار، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه بیرجند
چکیده فارسی: آموزش وپرورش چند فرهنگی یکی از موضوعات بسیار مهم روز در حوزه تعلیم و تربیت بوده است تحقیقات نشان داده الگوهای فرهنگیمختلف، فرآیند تدریس و رفتار فراگیران را تحت تاثیر قرار داده و درنتیجه با سبکهای تدریس و یادگیری متفاوتی مواجه بوده ایم با توجه به مطالعاتی که انجام گرفته، تفاوتهایی را در سبکهای یادگیری فراگیران با فرهنگهای مختلف مشاهده کرده ایم این مقاله به مرور پژوهش های انجام شده در رابطه بین آموزش چند فرهنگی و سبک های تدریس و یادگیری پرداخته و نتایج این تحقیق بر لزوم به کارگیری آموزش چند فرهنگی در برنامه درسی و سبکهای تدریس تاکید کرده و چند روش برای ترویج و گسترش آموزش چند فرهنگی در نظامهای آموزشی پیشنهاد شدهاست