نویسندگان:
فاطمه رهبری1 ، فهیمه سالاری2 .1دانشجوی تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.
2کارشناسی ارشد، آموزگار، شهرستان رودان،
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی روند آموزش در آینده با فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد روش انجام پژوهش مروری با استفاده از منابع کتابخانه ای است گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام ابعاد زندگی انسان تغییرات اساسی ایجاد کرده است، یکی از این تغییرات اساسی، دگرگونی شکل آموزش است در این شکل جدید دیگر لازم نیست که آموزش و یادگیری همواره در داخل مراکز آموزشی با دیواره های بسته باشد، بلکه می تواند در سطحی وسیع و با انعطاف لازم، فارغ از زمان و مکان خاص در دسترس همگان قرار گیرد لذا در این پژوهش ضمن بررسی نقش فناوری در آموزش و یادگیری و کلاس درس، فناوری در مدارس و وظایف مدرس و به محیط یادگیری پرداخته شده است