نویسندگان:
سلمان رضوان خواه1 ، حمیدرضا شهابی دارابی2 ، سیده علیا عمادیان3 .1نویسنده مسئول: دانشآموخته دکتری فلسفه تعلیموتربیت دانشگاه خوارزمی
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، موسسه آموزش عالی ادیب مازندران، ساری
3استادیار گروه روانشناسی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش هوش اخلاقی بر هویت اخلاقی و تقلب تحصیلی دانش آموزان پسرمتوسطه دوم شهرستان بهشهر بود جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر شهرستان بهشهر برابر با ۳۰۵۵ نفر بود بر روی۳۴۱ دانش آموز پرسشنامه های هویت اخلاقی آکوئینو و رید و تقلب تحصیلی استفنز و گلباچ اجرا شد سپس از این میانتعداد ۳۰ نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند هر گروه ۱۵ نفر گروه آزمایش،آموزش هوش اخلاقی دریافت کردند برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS در سطح اطمینان ۹۵% استفادهگردید نتایج نشان داد آموزش هوش اخلاقی بر هویت اخلاقی و تقلب تحصیلی دانش آموزان اثر دارد