نویسندگان:
داود طهماسب زاده شیخلار1 ، مریم رستمی2 .1نویسنده مسئول: دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز
2کارشناس اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایلام
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی رویکرد درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر باورهای راشناختی دانشجویان پرستاری و مامایی مبتلا به علائم اختلال اضطراب بود این پژوهش نیمه ازمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون بود جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بود به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه باورهای فراشناختی استفاده شد گروه ازمایش تحت درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد طی ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای قرار گرفت و گروه کنترل، هیچ گونه مداخله درمانی دریافت نکرد نتایج تحلیل کورایانس نشان داد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در بهبودی باورهای فراشناختی دانشجویان پرستاری و مامایی مبتلا به علائم اختلال اضطراب موثر است