نویسندگان:
پروین میرزاپور تیزخراب1 ، فاطمه حمودی2 .1دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
2دانشجوی آموزش ابتدایی پردیس الزهراء اهواز واحد اروند آبادان
چکیده فارسی: در دو دهه اخیر، بعد از ورود مباحث آموزش فلسفی کودکان به عرصه مطالعات و پژوهشهای اهل نظر در ایران، به خصوص با استقبالی که از رویکرد P۴C به عمل آمد، تلاش هایی در بررسی و معرفی و اجرای آن به اشکال مختلف، همانند ارائه مقالات در نشریات، تشکیل همایش ها و کارگاه های آموزشی، تالیف و ترجمه کتاب های مرتبط صورت گرفت در سنوات اخیر این حزب این تلاش ها به مرحله ای رسیده است که برنامه ریزی در حد پذیرش دانشجو در سطح PHD برای آن صورت میگیرد جای خالی بررسی نظرات لیپ من در مقایسه با نظام تربیت اسلامی، ما را واداشت تا با تاملی در آموزه های وحیانی، جایگاه آموزش تفکر خلاق و انتقادی در تعالیم اسلامی را تهدید بررسی کنیم در این بررسی و مقایسه، نزدیکی شیوه های تربیت دینی برای فراهم کردن بسترهای آموزش تفکر خلاق، با دیدگاه های لیپمن آشکار گردیده است