نویسندگان:
مهدیه خانی خسروشاهی1 ، غلامرضا ثناگوی محرر2 ، زهرا دلجویی سرکش3 ، سارا طاهری4 .1گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز،ایران
2دانشیار، گروه روان شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
3دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان
4دانشجوی دکتری تخصصی، گروه روانشناسی، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی،زاهدان، ایران
چکیده فارسی: مطالعه حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد اسلامی بر میزان سازگاری زوجین دچار تعارضات زناشویی تهرانی است روش مطالعه حاضر نیمه آزمایشی با گروه کنترل و آزمایش است به منظور دستیابی به این هدف، دو گروه از زوجین تهرانی که بیشتر از ۵ سال از ازدواج آنها گذشته است و در پرسشنامه تعارضات زناشویی نمره پایین تر از میانگین کسب کرده اند با روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند، گروه آزمایش طی مداخله ی ۸ جلسه ای تحت آموزش مهارت های زندگی با رویکرد اسلامی قرار گرفتند که یافته های آزمون کوواریانس نشان داد سازگاری زناشویی این زوجین پس از مدخله به طور معنی داری از گروه کنترل در پس آزمون بالاتر بوده است P<۰ ۰۵ بنابراین می توان این رویکرد را برای افزایش سازگاری زناشویی زوجین مناسب دانست