نویسندگان:
محمدرضا شرفی1 ، ام البنین خسروی2 .1دانشیار گروه فلسفه تعلیموتربیت دانشگاه تهران
2کارشناس مشاوره/ دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی جهت توسعه ی حرفه ای مدیران با استفاده از روش اسنادی و کتابخانه ای و بررسی جدیدترین مقالات علمی و کتب اصلی مربوط به موضوع پژوهش انجام شده است این پژوهش از آن نظر که به صورت عملیاتی به ارائه الگویی برای توسعه حرفه ای مدیران پرداخته است و از این لحاظ که به توسعه دانش در این زمینه منجر شده است ، می تواند از نوع پژوهش های توسعه ای کابردی باشد نتایج نشان می دهد که یک مدیر همانند معلمان نیازمند توسعه حرفه ای است ، طوری که بتواند نقش رهبری آموزشی را پذیرفته و نسبت به پژوهش های آموزشی نوین آگاه بوده و استراتژی هایی که به بهبود یادگیری دانش آموزان کمک می کند را کسب کند واقعیت این است که مدیران نیازمند شرکت در توسعه حرفه ای مداوم هستند، به این دلیل که به تلاش هایشان در جهت بهبود یادگیری دانش آموزان قوت ببخشند