نویسندگان:
سینا ترکاشوند1 ، شبنم منصوری2 ، خیری فقیه3 ، رقیه مانعی4 ، عذری گشمرد5 ، مظفر مزارعی6 .1دانشآموخته دکتری فلسفه تعلیموتربیت دانشگاه خوارزمی
2فوق لیسانس علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد بوشهر
3فوق لیسانس روان نشاسی عمومی دانشگاه آزاد بوشهر
4لیسانس مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر
5لیسانس دینی و عربی دانشگاه پیام نور برازجان
6لیسانس الهیات و معارف اسلامی،دانشگاه آزاد کازرون
چکیده فارسی: دانش آموزان رکن اصلی آموزش و پرورش هستند و برای توسعه هر جامعه ای، باید روی دانش آموزان آنجا سرمایه گذاری کرد حال اگر دانش آموزان را با روش های علمی آشنا کرد و آن ها را خلاق، فعال و کوشا تربیت کرد میتوان به نظام آموزشی و جامعه آرمانی دست یافت در هر مدرسه ای که از امکانات کافی برخوردار باشد آزمایشگاهی وجود دارد که نقش بسیار مهمی در کاوش و پرورش تفکر دانش آموزان دارد حال میتوان با توجه به مبانی و پیشینه خلاقیت و یادگیری، فعالیت های آزمایشگاهی را در جهت رشد و افزایش خلاقیت دانش آموزان انجام داد نتایج حاصل از تحقیقات نشان میدهند برای دستیابی به فهم بیشتر باید روی این گونه فعالیت های سرمایه گذاری کرد تا شاگردان این امکان را داشته باشند علاوه بر قدرت تفکر، از دست های خود نیز استفاده کنند تا به اهداف علمی و عملی دست یابند