نویسندگان:
محمد مجیدپورخوئی1 ، ام هانی اکبرزاده2 .1دانشجوی دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی محمودآباد
چکیده فارسی: یکی از عوامل موثر بر وضعیت اقتصادی خانواده ها در چند سال اخیر کرونا بوده است همچنین کلاس های چندپایه به دلیل کمبود امکانات و نیز کمبود منابع اعم از مالی و فیزیکی می تواند یکی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش باشد مقاله حاضر به بررسی تاثیر سطح درآمد و سطح تحصیلات والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می پردازد جامعه نمونه آن ۶۷ نفر از دانش آموزان مدارس چند پایه در شهرستان محمودآباد می باشد برای تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه های قدرت نما و فام و تیلور از نرم افزار Spss استفاده شده است نتیاج حاصل از داده ها و تحلیل های آماری حاصل از روش همبستگی نشان می دهد که درآمد خانواده های دانش آموزان کلاس های چند پایه با پیشرفت تحصیلی شان رابطه مستقیم و بین سطح تحصیلات خانواده های دانش آموزان کلاس های چند پایه با پیشرفت تحصیلی شان رابطه معکوس وجود دارد