نویسندگان:
محسن ایمانی نائینی1 ، محمدرضا نعمتی2 .1دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
2عنوان دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی: بیماری کرونا یک بیماری ویروسی می باشد که در اواخر سال ۲۰۱۹ از کشور چین شیوع پیدا کرد در پی این بیماری تقریبا تمام کشورها دچار چالش های جدی شدند و تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن هر روز رو به افزایش بود کشورها برای صیانت از جان افراد تعطیلی را پیش گرفتند از آنجایی که آموزش و تربیت انسان ها در هیچ مقطعی نباید تعطیل شود، آموزش در مدارس و دانشگاه ها از طریق فضای مجازی دنبال شد در کشور ما از آنجایی که دانشگاه فرهنگیان به تربیت معلم مشغول می باشد از اهمیت مضاعف برخوردار است به همین منظور بر آن شدیم تا سطح علمی و اخلاقی دانشجویان این دانشگاه پس از آموزش های مجازی ناشی از این دوران را بسنجیم روش تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی می باشد و جامعه آماری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می باشد از این افراد ۳۰۰ نفر از دانشجویان پردیس آیت الله طالقانی قم به عنوان نمونه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز نیز از پرسشنامه هایی که در تحقیق به آنها اشاره شد، به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات استفاده شد در نهایت پس از بررسی های صورت گرفته دریافتیم که هم از نظر اساتید دانشگاه و هم از نظر دانشجویان نقش این بیماری و آموزش مجازی ناشی از آن در سطح علمی و اخلاقی دانشجویان موثر بوده است