نویسندگان:
عباس عبادی1 ، محمد توکلی2 ، احسان شیرزاد3 ، علی افخمی4 .1استاد آموزش پرستاری، مرکز تحقیقات علوم رفتاری، پژوهشکده سبک زندگی، دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله (عج)، تهران، ایران
2دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز
3دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز
4دبیر فیزیک آموزش و پرورش لارستان
چکیده فارسی: از برنامه ریزی درسی تعاریف گوناگونی ارائه شده است این گوناگونی ناشی از رویکردها و موضع گیری های مختلفی است که درباره آموزش و پرورش وجود دارد کتاب درسی را می توان از موارد گوناگون تحلیل کرد اما الگوی کاوشگری شکل خاصی به آن می دهد در این مقاله سعی شده به روش کاوشگری کتاب علوم مقطع ابتدایی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد همچنین به گذشته و مرور آن پرداخته شده است هدف از انجام این تحقیق بررسی این الگو و نقش سازنده آن در دوره ابتدایی می باشد که به عنوان روشی فعال محسوب می شود روش تحقیق به شیوه کتابخانه ای است و نقاط ضعف و قوت آورده شده است در انتها به راه حل های تحقیق پرداخته شده است