نویسندگان:
جواد پورکریمی1 ، صدیقه غلامرضایی2 ، ناصر محمدی احمد آبادی3 .1استادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
2دانشجوی ارشد رشته آموزش و بهسازی منابع انسانی،دانشگاه پیام نور مهریز
3استادیار گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه پیام نور یزد
چکیده فارسی: این مقاله به دنبال آن است که با توجه به تحقیقات انجام شده در خصوص وضعیت موجود تربیت دینی در مدارس و با نظر به شاخص های برگرفته از آموزه های دینی اعم از قرآن و سنت در مقاطع ابتدایی به بررسی و تحلیل آن بپردازد تعلیم و تربیت دینی به آموزش عقاید ، آداب و اخلاق و احکام دینی که در نهایت منجر به تربیت اخلاقی و همچنین فراهم آوردن فرصت های تجربه ی دینی است می پردازد دین در انتخاب هدف ها و ارزش ها در فعالی ت های نظام آموزشی نقش موثری دارد هدف: هدف پژوهش حاضر، به بررسی بررسی و تحلیل مولفه های تربیت دینی درمدارس مقطع ابتدایی می پردازد ر وش تحقیق: روش تحقیق به صورت کتابخانه ای بوده و منابع مختلف و بروز مورد استفاده قرار گرفته است