نویسندگان:
محمدحسن میرزامحمدی1 ، احسان شیرزاد2 ، علی افخمی3 ، محمد توکلی4 .1نویسنده مسئول: دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد
2دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز
3دبیر فیزیک آموزش و پرورش لارستان
4دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز
چکیده فارسی: فلسفه آموزش و پرورش با جست و جو و کاوش، نقاط قوت و ضعف تکنولوژی آموزشی را ارزیابی و شرایط و زمینه های انجام دادن اصلاحات و تغییرات مطلوب را میسر می سازد این فعالیت ها به بهبود کمی و کیفی آموزش کمک می کند همه ما از تاثیر روانشناسی و آموزه های مشاوره ای بر رفتار دانش آموزان آگاهیم و می دانیم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اثر گذار است در این تحقیق به بررسی چگونگی تاثیر گذاری این آموزه ها می پردازیم و نقش فعالیت های یک مشاور را مشخص می کنیم همچنین در ادامه نقش آزمون های میزان شده را در پیشرفت تحصیلی بررسی می کنیم هدف از این تحقیق میزان تحقیق هدف های پرورشی و روانشناسانه در رفتار تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه است در ادامه به پیش بینی مهارت های لازم برای رفتار روانشناسانه اقدام می کنیم در این پژوهش از منابع بالادستی و کتابخانه ای استفاده شده است