نویسندگان:
احسان شیرزاد1 ، علی افخمی2 ، محمد توکلی3 .1دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز
2دبیر فیزیک آموزش و پرورش لارستان
3دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شیراز
چکیده فارسی: فلسفه آموزش و پرورش با جست و جو و کاوش، نقاط قوت و ضعف تکنولوژی آموزشی را ارزیابی و شرایط و زمینه های انجام دادن اصلاحات و تغییرات مطلوب را میسر می سازد این فعالیت ها به بهبود کمی و کیفی آموزش کمک می کند همه ما از تاثیر روانشناسی و آموزه های مشاوره ای بر رفتار دانش آموزان آگاهیم و می دانیم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اثر گذار است در این تحقیق به بررسی چگونگی تاثیر گذاری این آموزه ها می پردازیم و نقش فعالیت های یک مشاور را مشخص می کنیم همچنین در ادامه نقش آزمون های میزان شده را در پیشرفت تحصیلی بررسی می کنیم هدف از این تحقیق میزان تحقیق هدف های پرورشی و روانشناسانه در رفتار تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه است در ادامه به پیش بینی مهارت های لازم برای رفتار روانشناسانه اقدام می کنیم در این پژوهش از منابع بالادستی و کتابخانه ای استفاده شده است