نویسندگان:
حمیدرضا اسمعیلی گیوی1 ، سیده مرضیه حسین پور2 .1دانشآموخته دکتری سیاستگذاری علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و مدیرکل پژوهشهای علمی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
2دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت آموزشی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیر دولتی دانا یاسوج
چکیده فارسی: آموزش از مهم ترین اقدامات و برنامه های هر سازمانی بوده که باعث توانمندی نیروی انسانی شده و موفقیت های آتی سازمان را تضمین می کند هدف از این پژوهش تاثیر منابع انسانی بر کیفیت آموزش سازمان های آموزشی می باشد روش این پژوهش یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که با استفاده از منابع متعدد و جستجوی کتابخانه ای و اینترنتی و با – استفاده از مطالعات انجام شده در این زمینه تدوین شد اجرای آموزش نیروی انسانی سبب می شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی به طور موثر فعالیتشان را ادامه داده و بر کارایی خودبیافزایند لذا نیاز به یادگیری سازمانی امروزه به خوبی در تمامی سطوح بر کیفیت آموزش سازمان ثابت شده است با توجه به نتایج پژوهش لازم است منابع و اقدامات لازم آموزشی در سازمان شناسایی و در یک مدل علمی متناسب برنامه ریزی شود؛ بنابراین آموزش کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی باعث ارزشمندی و رضایت مندی فرد در کیفیت آموزش سازمان ها می شود