نویسندگان:
نجمه احمدآبادی آرانی1 ، لیلا کوثری مقدم2 .1نویسنده مسئول دانشجوی دکتری فلسفه تعلیموتربیت دانشگاه پیامنور تهران
2کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات اردبیل
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر اثربخشی روان درمانی مثبت نگر بر توانمندسازی روانشناختی و دلبستگی شغلی معلمان کودکان کم توان ذهنی بود این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود گروه آزمایش به مدت ۸ جلسه تحت درمان روان درمانی مثبت نگر قرار گرفتند تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS۲۲ انجام گرفت نتایج نشان داد روان درمانی مثبت نگر بر دلبستگی شغلی و توانمندسازی روانشناختی و مولفه های آن معلمان کودکان کم توان ذهنی تاثیر مثبت دارد