نویسندگان:
علیرضا پهلوان شریف فرد1 ، عارفه دشتگرد2 ، فاطمه زراعتی3 ، راحله سادات یعقوبی4 .1نویسنده مسئول: دانشجوی دکتری رشته مدیریت منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبائی (پژوهشگر دانشگاه امام صادق علیهالسلام)
2دانشجو کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، بیرجند، ایران
3دانشجو کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، بیرجند، ایران
4دانشجو کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، بیرجند، ایران
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی روش تدریس ایفای نقش بر روی یادگیری موضوعات درسی و مهارتهای دانش آموزان دیرآموز انجام شد جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دیرآموز دختر پایه اول تا سوم دبستانهای شهرستان قائنات و نمونه آماری شامل ۵ نفر از آنها بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند در این پژوهش از طرح شبه آزمایشی و پیش آزمون پس آزمون با یک گروه استفاده شد یافته های پژوهش که به صورت کیفی و کمی جمع آوری شدند، حاکی از آن بودند که به کاربستن روش تدریس ایفای نقش بر پیشرفت تحصیلی و سایر مهارتهای دانش آموزان تاثیرگذار است