نویسندگان:
عباس عباسپور1 ، زینب فرخ پور2 ، میثم امرایی3 ، محمد صنوبری4 .1دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
2کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی ،دزفول ، ایران
3کارشناس ارشد مدیریت آموزشی ، دانشگاه ازاد اسلامی ، دزفول ، ایران
4گروه علوم تربیتی ، واحد دزفول ، دانشگاه ازاد اسلامی ، دزفول ، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش سنجش و اولویت بندی شاخص های سنجش عملکرد مدیران مدارس ابتدایی شهر دزفول بود که به روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شد جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران مدارس ابتدایی آموزش و پرورش شهر دزفول مشتمل بر ۱۶۲ نفر بود در پژوهش حاضر، به دلیل محدود بودن جامعه آماری برای نمونه گیری از روش سهمیه ای استفاده شد در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات از روشهای میدانی و از ابزار پرسشنامه محقق ساخته شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران مدارس ابتدایی استفاده شد و از روایی محتوا برای اطمینان از درستی ابزار اندازه گیری از نظرات استاد محترم راهنما و خبرگان استفاده شده است برای اطمینان از پایایی ابزار پژوهش از محاسبه ضریب آلفای ضریب کرانباخ ۰/۷۶۹ استفاده شد بهمنظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از آمار استنباطی آزمون t test برای ارزیابی شاخص های پژوهش و آزمون فریدمن برای رتبه بندی داده ها استفاده شد نتایج این پژوهش نشان میدهد که مولفه شایستگی های مدیریت بیشترین رتبه و کارایی سازمانی کمترین رتبه را در بین مولفه های سنجش عملکرد مدیران مدارس به دست آورده اند