نویسندگان:
رضا جعفری هرندی1 ، محمد خبیری2 ، سیدمحمدعلی میرجلیلی3 .1دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه قم
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهیدان پاکنژاد، یزد
3استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهیدان پاکنژاد، یزد
چکیده فارسی: فرهنگ یادگیری مفهومی نوین است که در دهه های اخیر وارد ادبیات آموزشی شده و با توجه به این مفهوم کلیه عناصر برنامه درسی، رفتارهای آموزشی معلم و یادگیرنده که در یک محیط یادگیری با یکدیگر تعامل پیدا می کنند، از بستر فرهنگی آن محیط تاثیر می پذیرند بر این اساس هدف اصلی پژوهش حاضر ارائه برنامه عملیاتی برای اصلاح تدریجی فرهنگ یادگیری به سمت مولفه های مد نظر جامعه اطلاعاتی توسط معلم از طریق محیط یادگیری مجازی است