نویسندگان:
اسماعیل بنی اردلان1 ، اکرم سلحشوری2 ، فروغ منصوری3 .1دانشیار گروه پژوهش هنر، دانشگاه هنر، تهران، ایران
2کارشناسی ارشد علوم تربیتی، گرایش تحقیقات آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، خوزستان،ایران
3عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، خوزستان، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مجازی سیار تفکر انتقادی بر خودکارآمدی تحصیلی میباشد مشارکت کنندگان آزمون، ۵۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان خوزستان در سال ۱۳۹۹ ۱۴۰۰ هستند که با گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل به تعداد ۲۵ نفر جای گرفتند از حیث هدف در زمره ی پژوهشهای کاربردی قرار دارد، از حیث روش پژوهش با رویکرد کمی از نوع نیمه آزمایشی پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است، ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های خودکارآمدی تحصیلی جینک و مورگان ۱۹۹۹ است جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزارSPSS نسخه ۲۳ و سطح معناداری۰/۰۵ استفاده شده است نتایج به دست آمده از آزمون آماری تحلیل کوواریانس نشان داد که تاثیر متغیر مستقل آموزش مجازی تفکر انتقادی بر خودکارآمدی تحصیلی در سطحP<۰/۰۵ معنادار است یافته های پژوهش نشان داد که آموزش مجازی تفکر انتقادی بر افزایش خودکارآمدی تاثیر مثبت دارد