نویسندگان:
فرحناز محمدوند1 ، سمیه بهادری قره قشلاق2 .1استاد یار ، گروه علوم تربیتی آموزش و پرورش ابتدایی،واحد نقده،دانشگاه آزاد اسلامی،نقده،ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد ، گروه علوم تربیتی آموزش و پرورش ابتدایی،واحد نقده،دانشگاه آزاداسلامی،نقده،ایران
چکیده فارسی: هدف تحقیق ، بررسی تاثیر تربیت اخلاقی بر رشد اقتصادی از منظر معلمان دوره ابتدایی شهرستان نقده بود روش این پژوهش، پیمایشی و از نوع همبستگی بود جامعه آماری این تحقیق ۷۵۵ نفر از معلمان دوره ابتدائی شهرستان نقده بودند که از میان آنها ۲۵۵ نفرکه ۱۰۰ نفرآنها مرد و ۱۵۵ نفر آنها زن بودند به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی با استفاده از روش کوکران انتخاب شدند ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه تربیت اخلاقی ، رشد اقتصادی بود از روش تحلیل پیرسون و رگرسیون برای آزمون فرضیه ها استفاده شد در راستای اهدف تحقیق این نتیجه حاصل شد که باور های اخلاقی بر رشد اقتصادی از منظر معلمان دوره ابتدایی شهرستان نقده تاثیر دارد رفتارهای اخلاقی بر رشد اقتصادی از منظر معلمان دوره ابتدایی شهرستان نقده تاثیر دارد