نویسندگان:
کیوان صالحی1 ، اعظم گوران شورکچالی2 ، حمیده سلیمانی3 .1دانشگاه تهران
2کاردانی نا پیوسته / بهداشت مدارس / دانشکده قادسیه واحد ساری
3کارشناسی پیوسته / زبان و ادبیات فارسی / دانشگاه پیام نور واحد بهشهر
چکیده فارسی: روش تحقیق : روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی و جامعه ی آماری کلیه دانش آموزان مدارس دوره متوسطه تربت جام می باشند که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ مشغول به تحصیل بودند حجم نمونه: ۶۰ نفر می باشد که از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند پرسشنامه سلامت روان تراویس برادبری و جین گریوز ۲۰۰۵ و پرسشنامه سلامت روان گلدبرگ ۱۹۷۹ برای سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد شیوه ی اجرا : برای اجرای پرسشنامه ها به مدارسی که دانش آموزان مشغول به تحصیل بودند مراجعه و پرسشنامه ها بین دانش آموزان توزیع شد لازم به ذکر است که قبل از توزیع پرسشنامه ها به دانش آموزان یک تعامل خوب و مثبت، با پاسخ دهندگان برقرار شد بعد از اینکه پرسشنامه ها جمع آوری شد فرضیه های تحقیق براساس پرسشنامه ها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند در این مقاله با استفاده از منابع موجود کتابخانه ای و میدانی و بهره گیری از مطالعات، و سندکاوی و پرسشنامه به گردآوری داده های مورد نیاز پرداخته شده و با بکارگیری نرم افزار ،داده های گردآوری شده تجزیه و تحلیل شده است