نویسندگان:
رضاعلی نورورزی1 ، فاطمه کارگر2 .1دانشگاه اصفهان
2کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی رابطه بین تفکر خلاق و هوش اخلاقی در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی بود روش پژوهش ازنوع همبستگی بود جامعه آماری را کلیه دانش آموزان مقطع بتدایی منطقه ۱۱ تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ تشکیل تشکیل دادند که تعداد ۲۶۰ نفر از آنها به راه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند برای جمع آوری داده ها از مقیاس خلاقیت عابدی و هوش اخلاقی لینک و کیل استفاده شد برای تجزیه و تحلیل داده ها از همبستگی پیرسون و t گروه های مستقل استفاده شد یافته ها نشان داد که بین تفکر خلاق و هوش اخلاقی رابطه ی مثبت و معنی داری وجود دارد مولفه های تفکر خلاق با مولفه های هوش اخلاقی رابطه ی معنیداری دارد بین دانش آموزان دختر و پسر از نظر تفکر خلاق و هوش اخلاقی تفاوت معنیداری وجود ندارد نتیجه گیری: به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که بین تفکر خلاق و هوش اخلاقی در دانش آموزان مقطع ابتدایی منطقه ۱۱ شهر تهران رابطه معنیدار وجود دارد