نویسندگان:
مرزبان ادیب منش1 ، الهامه ایران زاده2 .1فرهنگیان کرمانشاه
2کارشناسی ارشد / روانشناسی بالینی / دانشگاه آزاد واحد مرند
چکیده فارسی: یکی از ابعاد خودتنظیمی، خودتنظیمی در یادگیری و تحصیل است سازمان دادن و تنظیم فرآیندهای اصلی یادگیری و فعالیت های مربوط به آن از طریق خودتنظیمی تحصیلی انجام میشود شاخصه ای قوی خودتنظیمی تحصیلی شامل خودارزشیابی، سازمانده ی، جهت یابی هدفی، جستجوی کمک، ساختارهای محیطی و راهبردهای حافظه است که با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت دارد دانش آموزان با استفاده از خودتنظیمی تحصیلی مهارتهای لازم را برای طراحی، کنترل و ارزیابی فرایند یادگیری و تحصیل، یاد می گیرند در این مقاله با استفاده از منابع موجود کتابخانه ای و میدانی و بهره گیری از مطالعات، و سندکاوی و پرسشنامه به گردآوری داده های مورد نیاز پرداخته شده و با بکارگیری نرم افزار ،داده های گردآوری شده تجزیه و تحلیل شده است