نویسندگان:
مهران عزیزی محمودآباد1 ، سحر جمشیدپور2 ، فاطمه تجلی3 .1اصفهان
2روان شناسی تربیتی، موسسه آموزش عالی پیشتازان، شیراز، ایران
3دکتری تخصصی روان شناسی، موسسه آموزش عالی پیشتازان، شیراز، ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی رضایتمندی، درگیری و عملکرد تحصیلی استفاده کنندگان از آموزش آنلاین در شرایط کرونا بود پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی زمینه یابی است جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر شیراز بود که از بین آنها با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای منطقه ۲ و ۴ و از بین مدارس این مناطق ۲ مدرسه و از هر مدرسه ۳ کلاس به صورت تصادفی انتخاب گردید در مجموع تعداد ۲۱۲ دانش آموز حجم نمونه را تشکیل داد شایان ذکر است با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و عدم دسترسی مستقیم به دانش آموزان، پرسشنامه ها به صورت مجازی و از طریق پیام رسان واتساپ توزیع و تکمیل شد جمعیت نمونه از طریق توزیع پرسشنامه رضایتمندی از آموزش آنلاین شیخ طاهری و دهناد ۱۳۹۹ ، پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو ۲۰۱۳ و عملکرد تحصیلی، معدل قبل و بعد از کرونا مورد سنجش قرار گرفته است داده های گردآوریشده در دو سطح مورد تجزیه و تحلیل آمار توصیفی و آمار استنباطی قرار گرفت در سطح آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از تی تک نمونه و تی زوجی استفاده گردید نتایج حاصل گویای آن است که رضایتمندی، درگیری و عملکرد تحصیلی استفاده کنندگان از آموزش آنلاین در شرایط کرونا در شرایط مطلوبی قرار ندارد