نویسندگان:
روح الله کریمی1 ، یحیی ایران زاده2 .1پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
2کارشناسی ارشد / علوم تربیتی / دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند
چکیده فارسی: روش پژوهش : در تحقیق حاضر، طرح های تحقیق همبستگی مورد استفاده قرارگرفته است، زیرا محقق از یک طرف به بررسی روابط بین متغیرها، و ازطرف دیگر، به بررسی تفاوت بین دانش آموزان، پس از اینکه به طور طبیعی به دانش آموزان تقسیم شده، پرداخته است جامعه و نمونه تحقیق : دانش آموزان مقطع ابتدایی کلاس اول الی کلاس سوم به صورتی تصادفی که اهل استان تهران جامعه آماری مقاله حاضر هستند ولی به دلایل مشکلات و موانع تحقیق ، فرصت و توانایی اخذ رای و نظر پرسی از همه آنان میسر نبود برای انجام پژوهش حاضر از ابزارهای: ۱ پرسشنامه ۲ کتابخانه ای ، استفاده شده است پایایی ابزار :روایی محتوایی پرسشنامه توسط متخصصان تعلیم و تربیت، کارشناسان و معلمان، مورد بررسی و به تایید ایشان رسید همچنین برای تعیین پایایی پرسشنامه از فرمول آلفای کرونباخ استفاده گردید که مقدار آن با استفاده از نرم افزار آماری SPSS، برای پژوهش اصلی ۰/ ۵۴ برآورد شده است تعداد ۳۵ آموزگاردر اجرای آزمایش در مرحله مقدماتی تحقیق، به پرسشنامه مذکور پاسخ دادندکه اظهار نظرهای اصلاحی آنان مورد بررسی و استفاده قرار گرفت در این مقاله با استفاده از منابع موجود کتابخانه ای و میدانی و بهره گیری از مطالعات، و سندکاوی و پرسشنامه به گردآوری داده های مورد نیاز پرداخته شده و با بکارگیری نرم افزار ،داده های گردآوری شده تجزیه و تحلیل شده است