نویسندگان:
سینا فریدونی1 ، امینه حسنانی پور2 .1دانشگاه امام صادق
2کارشناسی پیوسته / آموزش ابتدایی / دانشگاه فرهنگیان واحد اروند آبادان
چکیده فارسی: تکلیف همواره به عنوان یکی از عوامل مهم در تحقق یادگیری مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتی که از یادگیری وجود داشتن شکل و نوع تکلیف نیز متفاوتبوده است شاید در گذشته اگر دانش آموزی صرفا موفق به محفوظاتی در ذهن خویش می شدن تصور می رفت که یادگیری در او تحقق یافته است تکلیف شب از وظایفی است که از تاسیس مدارس همگانی عمدتا به منظور تکمیل آموزش مدرسه و گاه به عنوان وسیله ای در دستیابی به اهداف دیگر آموزش و پرورش مانندعادت به کار مستقل رشد مسئولیت عادت به مطالعه برای دانش آموزان در کشورها معمول بوده است