نویسندگان:
حسین کریمیان1 ، اطلس محمدی2 .1دانشگاه آزاد اسلامی قم
2معلم شاغل در آموزش و پرورش کهگیلویه دهدشت
چکیده فارسی: تکالیف درسی در نظام آموزشی و در برنامه ریزیهای آموزشی در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوریکه بیشتر نتایج حاصل از یادگیری و فعالیتهای آموزشی در چهارچوب تکلیف درسی انجام می پذیرد درشرایطی که امکانپرسش و پاسخ در کلاسها محدود است تکلیف شب می تواند برای معلمان و سیله ای جهت شناخت تواناییهای درسی شاگردان باشد این تحقیق با هدف تاثیر تکلیف شب بر نگرش و یادگیری دانش آموزان در بین آموزگاران شهر دهدشت انجام شده است جامعه آماری در این تحقیق آموزگاران ابتدایی شهر دهدشت می باشد نتیجه گیری پیرامون فرضیه تحقیق با توجه به پاسخ های داده شده و درصد فراوانی پاسخ ها به سوالات جداول ۱، ۲ و ۳ نتیجه می گیریم که تکلیف شب در تمام دروس ضروری است اما برای کلاس اول تکلیف شب ضروری نیست و به تنهایی نمی تواند در یادگیری موثر باشد