نویسندگان:
محمد شریف طاهرپور1 ، علی کوهی نژاد2 ، منصوره مهرور3 .1دانشگاه فردوسی مشهد
2دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات
3دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات
چکیده فارسی: در موقعیت کنونی، توجه زیادی به سمت موضوع های مربوط به بهداشت روانی و اجتماعی، اکتساب مهارتهای متناسب با سن و شرایط فردی و پرورش قابلیتهای موجود در افراد به جهت کسب توانایی لازم به منظور طی موفقیت آمیز دوران رشد میشود یکی از مهم ترین این موضوعات کسب مهارتها، تواناییها و ظرفیت هایی است که به فرد در برقراری ارتباط با خود و دیگران کمک میکند رشد و آموزش مهارتهای رفتاری، مهارتهای شناختی، مهارت های هیجانی و آمایه های انگیزشی به فرد کمک میکند تا تصمیم مناسب را در موقعیتهای مختلف اتخاذ نماید مقاله پیش رو در صدد کشف این حقیقت است که آیا با توجه به مبانی نظری فوق هدف اصلی پژوهشگر این است که بررسی کند آیا آموزش مهارتهای اجتماعی بر مهارت های بین فردی و اختلالات رفتاری کودکان دارای اختلال خواندن در دوران کرونا اثربخش است؟