نویسندگان:
حسین جعفریان1 ، سیدمهدی صدیقی2 ، ابوالفضل ناصری3 .1دانشگاه شاهد
2مربی، گروه پرستاری، واحد قائنات، دانشگاه آزاد اسلامی، قائنات، ایران
3دانشجوی کارشناسی، گروه پرستاری، واحد قائنات، دانشگاه آزاد اسلامی، قائنات، ایران
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی بازی درمانی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان انجام شد جامعه آماری پژوهش حاضر، را کلیهی دانش آموزان پسر مقطع ابتدائی در سال ۱۴۰۰ بودند، تشکیل دادند که به صورت نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند این افراد نمرات پایین در پرسشنامه مهارتهای اجتماعی کسب کردند، انتخاب و به تصادف در گروه آزمایش و گروه کنترل جایگزین شدند گروه آزمایش جلسات بازی درمانی دریافت کردند و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند در پایان هر دو گروه مجددا به پرسشنامه های تحقیق پاسخ دادند پس آزمون اطلاعات پس از جمعآوری با نرم افزار SPSS ۲۲ با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند نتایج نشان داد که بازی درمانی بر رشد مهارتهای اجتماعی تاثیر دارد در نتیجه این شیوه درمانی در مدارس کاربرد مهمی دارد