نویسندگان:
محمد حسن کریمی1 ، فاطمه احمدیوسفی2 ، کامران جباری3 ، محمود شرفی4 .1دانشگاه شیراز
2کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش
3عضوهیات علمی پیام نور ارومیه
4عضوهیات علمی پیام نور شیراز
چکیده فارسی: روش تحقیق این پژوهش ، توصیفی است، که بعد از تحلیل محتوادر بعد اهداف اقتصادی نتایج زیل بدست آمد:، %۵۹ به مولفه فرهنگ کار، %۱۶ به اقتصاد مقاومتی، %۲۱ به تربیت اقتصادی و %۴ به کارآفرینی اختصاص یافت بیشترین فراوانی به فرهنگ کار و کمترین درصد به کارآفرینی اختصاص یافت طبق جدول شاخصهای اقتصادی نتایج زیر بدست آمد: آشنایی با مشاغل %۲۰، آشنایی با اقتصاد کشورهای دیگر %۲، مسولیت پذیری شغلی ۰/۴ %، مشارکت شغلی %۰/۴، آموزش پول، خرید و فروش، پس انداز %۷، آموزش پذیری شغلی %۳۳، حمایت از تولیدات داخلی %۰/۲، توجه به استقلال اقتصادی %۰/۲، تقویت روحیه خودباوری %۰/۲، مدیریت مصرف %۱۴، آشنایی با اقتصاد اسلامی%۱، آشنایی با مفاسد اقتصادی ۱ %، آشنایی با فرایند و عوامل تولید %۲ درصد، تقویت استدلال تحلیلی %۲، کاربرد دانش اقتصادی %۵، مدیریت زمان %۰/۵، خلاقیت %۲، قدرت ریسک پذیری %۰/۳، اعتماد به نفس %۰/۲، تقویت استفاده درست از طبیعت %۳، استفاده از بازیهای کودکانه، نمایش، برای آموزش اقتصاد، ۰/۵ %، و اهمیت به کار و تلاش تنها %۰/۷ درصد از محتوای آموزشی در زمینه اهداف اقتصادی را به خود اختصاص است نتایج فوق نشان دهنده توجه بسیار ضعیف به مولفه های تربیت اقتصادی در کتب ابتدایی است