نویسندگان:
سیده صدیقه عسگری1 ، فاطمه احمدیوسفی2 .1دانشگاه اصفهان
2کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش
چکیده فارسی: روش این تحقیق، روش تحلیل محتوا وبر اساس آمار توصیفی است و کتابهای ابتدایی سال ۱۳۹۹ ۱۴۰۰براساس نظریه یادگیری بلوم مورد بررسی قرارمی دهد در محتوای پایه اول درس ریاضی%۳/۸۰، خوانداری %۴۲/۸۵، نوشتاری %۱۶/۱۹،علوم %۳۷/۱۴ در درس هدیه آسمانی هدف اقتصادی مشاهده نشد در حیطه شناختی ، متن %۳۲/ ۳۸،تصویر %۲۷/۶۱،پرسش،۱۷/۱۴در حیطه عاطفی متن ۳/۸۰،تصویر %۱۳/۳۳، پرسش %۱/۹۰، در حوزه روانی حرکتی ،متن %۲/۸۵،تصویر %۰/۹۵ را به خود اختصاص داد در محتوای پایه دوم ،درس ریاضی%۲/۲۲، خوانداری%۳۵،نوشتاری %۱۲/۷۷،درس علوم %۳۷/۲۲ ، درس هدیه آسمانی %۶/۶۶ ، قران %۶/۱۱از اهداف اقتصادی پایه دوم را به خود اختصاص دادند در حیطه شناختی ، متن %۱۸/۸۸،تصویر %۱۲/۲۲،پرسش،۱۱/۶۶در حیطه عاطفی متن %۱۲/۷۷،تصویر %۱۷/۷۷،پرسش %۲۰،و در حوزه روانی حرکتی ،متن %۳/۳۳ ،تصویر %۱/۶۶و پرسش %۱/۶۶ را به خود اختصاص داد در محتوای پایه سوم ،درس ریاضی%۱۵/۷۸، خوانداری%۱۰/۱۹،نوشتاری %۰/۹۸،درس علوم %۸/۸۸ ، درس هدیه آسمانی %۵/۵۹ ،درس تعلیمات اجتماعی %۵۸/۵۵ از اهداف اقتصادی کل پایه سوم را به خود اختصاص دادند در درس قران هدفی مشاهده نشد در حیطه شناختی ، متن %۳۶/۵۱،تصویر%۱۵/۷۸،پرسش،%۱۵/۴۶درحیطه عاطفی متن%۴/۲۷،تصویر %۹/۵۳، پرسش %۵/ ۵۹،و در حوزه روانی حرکتی ، متن %۵/۵۹،تصویر ۲/۶۳ %و پرسش% ۴/۶۰ اهداف را به خود اختصاص داد