نویسندگان:
امین بابادی1 ، سیدمهدی صدیقی2 ، محمدحسین محمدزاده گروه3 .1دانشگاه فردوسی مشهد
2مربی، گروه پرستاری، واحد قائنات، دانشگاه آزاد اسلامی، قائنات، ایران
3دانشجوی کارشناسی، گروه پرستاری، واحد قائنات، دانشگاه آزاد اسلامی، قائنات، ایران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش تاثیر آموزش همدلی بر امیدواری دانش آموزان بود پژوهش حاضر، شبه آزمایشی و با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بوده است جامعه آماری شامل ۱۷۰۰ نفر دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان قاین که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ مشغول به تحصل بوده اند را تشکیل می دهند تعداد ۴۰ نفر دانش آموز به شیوه تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل هر گروه ۲۰ نفر قرار گرفته اند ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه ی امیدواری اشنایدر و همکاران ۱۹۹۱ مورد استفاده قرار گرفت که ضریب اعتبار و پایایی آن محاسبه شد در روش تجزیه و تحلیل داده ها، آزمون T و تحلیل واریانس اجرا شد و نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش همدلی بر امیدواری دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی نیز تاثیر دارد و باعث افزایش نمرات امیدواری در گروه آزمایش شده است