نویسندگان:
طاهره رجبی1 ، ایمان خسروی راد2 ، امین باقری کراچی3 .1اصفهان
2دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب
3دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب
چکیده فارسی: این پژوهش با عنوان رابطه مهارت های ارتباطی با خودپنداره تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر داراب انجام گرفته است این پژوهش از نوع میدانی همبستگی است جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر داراب به تعداد ۱۱۲۱ نفر ۵۵۵ نفر دانش آموزان دختر و ۵۶۶ نفر دانش آموزان پسر بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد نفر ۲۸۷ از آنان به عنوان نمونه انتخاب گردید برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های مهارت های ارتباطی جرابک ۲۰۰۴،مقیاس خودپنداره تحصیلی لی یو وانگ ۲۰۰۵ استفاده گردیده است نتایج این تحقیق نشان داد که بین مهارت های ارتباطی دانش آموزان با خود پنداره تحصیلی آنان همبستگی مثبت، مستقیم و معنادار وجود دارد