نویسندگان:
آسیه مکتوبیان بهارانچی1 ، سیدمهدی صدیقی2 ، امیرحسین اسداللهی3 .1علامه طباطابیی
2مربی، گروه پرستاری، واحد قائنات، دانشگاه آزاد اسلامی، قائنات، ایران
3دانشجوی کارشناسی، گروه پرستاری، واحد قائنات، دانشگاه آزاد اسلامی، قائنات، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش استفاده از شبکه اجتماعی با اضطراب امتحان دانش آموزان انجام گرفته است روش انجام تحقیق، از نوع مطالعه همبستگی میباشد جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان قاین بوده؛ نمونه گیری به روش تصادفی ساده و بر اساس جدول مورگان انجام گرفت در نتیجه، تعداد ۲۲۴ نفر انتخاب شدند ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه شبکه های اجتماعی محقق ساخته و پرسشنامه اضطراب امتحان فریدمن بودند داده های به دست آمده، با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند نتایج این تحقیق نشان داد که بین استفاده از شبکه های اجتماعی با اضطراب امتحان رابطه معناداری وجود دارد