نویسندگان:
سید محمد کلانتر کوشه1 ، ناصر محمدی احمدآبادی2 ، سمیه شاکر اردکانی3 .1علامه طباطبایی
2استادیار گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تفت یزد
3دانشجوی ارشدبرنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نورتفت
چکیده فارسی: در تحقیق حاضر نقش و تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه برنامه درسی آموزش عالی بررسی شده است رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات زندگی انسان را در ابعاد مختلف دگرگون کرده است یکی از این ابعاد مهم آموزش و یادگیری و برنامه درسی است به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش موجب تحول در مفاهیم ، مواد آموزشی ،نقش معلم ، روش های ارزشیابی ،روشهای تدریس و تعامل معلم و دانش آموز و به طور کلی در حوزه برنامه درسی شده است هدف پژوهش حاضر یافتن پاسخ به این سوال است که امکان استفاده از تحولات نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات در قلمرو برنامه درسی آموزش عالی تا چه اندازه و در چه جهتی است ؟