نویسندگان:
رضوان حکیم زاده1 ، لیلا ملاآقایی2 ، اسحاق رحیمیان3 .1تهران
2کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کومش
3هیئت علمی گروه روانشناسی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کومش
چکیده فارسی: تعارض و عدم پذیرش بین والدین و فرزندان منجر به مشکلات رفتاری بیشماری میشود که هم والدین و هم فرزندان را درگیرکرده و نمی توانند در کنار هم قرار گیرند و به ناچار از هم دور می شوند و کانون خانواده متزلزل میشود هدف از این پژوهشاثربخشی آموزش خرد مبتنی بر پدیدارشناسی در حل تعارض بین والدین و فرزندان شهر تهران که در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ که۴۰ نفر به روش نمونه گیری در دسترس برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند که به صورت آنلاین به واسطه واتس آپپرسشنامه اجرا شده والدین در دو گروه ۲۰ نفره آزمایش و کنترل جایگزین میشوند مداخله ۱۰ جلسه ۱۸۰ دقیقه ای پدیدارشناسی به صورت آنلاین و به واسطه زومدر آزمودنیها موثر بوده است نتایج تحلیل کواریانس نشان میدهد که اثربخشی آموزشخرد مبتنی بر پدیدارشناسی در حل تعارض بین والدین و فرزندان معنادار بوده است