نویسندگان:
جعفر محمدی1 ، فائزه رحیمی2 ، محمد رضائی3 ، الهام حسین نیا4 .1امام حسین علیه السلام
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی
3دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی
4دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر روش مداخله ای مثبت گرا بر انگیزه تحصیلی دانش آموزاندختر منطقه یک شهرستان بجنورد انجام گردید در این پژوهش از روش طرح نیمهآزمایشی پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است جامعه آماری شاملتمام دانش آموزان ابتدایی پایه دوم دختر منطقه یک شهرستان بجنورد بود که در سال۱۴۰۰ مشغول به تحصیل بودند حجم نمونه شامل ۳۰ دانش آموز پایه دوم دختر بود کهبه روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید و به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم گردید در این پژوهش ابتدا از هر دو گروه با پرسشنامه انگیزش تحصیلی ورلند ۱۹۸۵ سنجشصورت گرفت سپس در هشت جلسه، روش مداخله ای روان شناسی مثبت گرای ساوج برگروه آزمایش اعمال گردید ولی بر گروه گواه هیچ مداخله ای صورت نگرفت و برایتحلیل آماری از روش تحلیل کواریانس استفاده گردید نتایج پژوهش نشان داد که روشمداخله ای روان شناسی مثبت گرا بر انگیزه ی تحصیلی دانش آموزان موثر بوده است