نویسندگان:
امین چراغیان رادی1 ، سیده حکیمه اکبری2 .1اصفهان
2کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
چکیده فارسی: مطالعه حاضر به تعیین اثربخشی آموزش آنلاین مدیریت استرس بر استرس، اضطراب وافسردگی والدین دانش آموزان ابتدایی انجام شده است این تحقیق کاربردی بوده و روشآن نیمه آزمایشی بوده است جامعه آماری تحقیق شامل والدین دانش آموزان مدرسه استادشهریار شهر تهران بود نمونه پژوهش با نمونه گیری در دسترس ۳۰ نفر از والدین انتخابو به طور تصادفی در دوگروه آزمایشی و کنترل گمارده شدند جهت آموزش از پکیج آموزشمدیریت استرس استفاده شد تجزیه وتحلیل داده های پژوهش در تحلیل کواریانس چندمتغیره مانکوا و یک راهه آنکوا انجام شد داده های بدست آمده نشان می دهد کهآموزش آنلاین مدیریت در کاهش استرس و اضطراب و افسردگی تاثیر معنی داری دارند مدیریت آنلاین استرس به والدین دانش آموزان کمک می کند تا ضمن جلوگیری ازایجاد تنیدگی در دانش آموزان به آنها کمک شود تا زمانی که در موقعیت های استرس زاو اضطراب آور قرار گرفتند بتوانند با توجه به آموخته های خود از آن بحران به خوبیخارج شود