نویسندگان:
فاطمه اردبیلی1 ، فاطمه یوسفیان2 .1علامه طباطبایی(ره)
2کارشناسی ارشد رواننشاسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنامه ریزی عصبی کلامی بر پذیرش اجتماعی وابراز هیجان در کودکان با مشکلات اضطرابی انجام گرفته است جامعه ی آماری این پژوهششامل کودکان مبتلا به مشکلات اضطرابی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر تهران منطقه۱۰ در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ بودند با روش نمونه گیری هدفمند تعداد ۳۰ نفر انتخابو به روش تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه ۱۵ نفر در هر گروه گمارده شدند برایگردآوری داده ها از پرسشنامه ی پذیرش اجتماعی کودکان و مقیاس ابراز هیجان برایکودکان و برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد نتایجنشان داد که برنامه ریزی عصبی کلامی بر پذیرش اجتماعی و ابراز هیجان در کودکان بامشکلات اضطرابی اثربخش است