نویسندگان:
اعظم پرچم1 ، دلبر بیگی2 .1اصفهان
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اهمال کاریتحصیلی دانش آموزان بود روش پژوهش نیمه تجربی، با طرح پیش آزمون، پس آزمون باگروه آزمایش و گواه ا ست جامعه آماری پژوهش حا ضر شامل تمامی دانش آموزان دخترششم ابتدایی شهر مرود شت بود حجم نمونه با ا ستفاده از روش نمونه گیری تصادفیخوشه ای مرحله ای انتخاب و در دوگروه آزمایش ۳۰ نفر و کنترل ۳۰ نفر جایگزینشدند ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سواری بود داده هایگردآوری شده در دو سطح مورد تجزیه و تحلیل آمار توصیفی و آمار استنباطی قرارگرفت در سطح آمار از میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از تحلیلکواریانس استفاده شد نتایج نشان داد که درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اهمالکاری تحصیلی و ابعاد آن موثر است