نویسندگان:
منیره رضایی فراهانی1 ، امیرحسین مهدی مقدم2 ، سحر نورآبادی3 ، حانیه گرمابی4 ، حدیث مهدی مقدم5 ، فاطمه جعفری کلیبر6 .1شاهد
2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان اندیمشک
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان تبریز
4دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان مشهد
5دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی دانشگاه چمران اهواز
6استادراهنما،دکترای زبان و ادبیات فارسی، استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده فارسی: هدف از نگارش این مقاله بررسی اهمیت یادگیری الکترونیک است تحقیق در این پژوهش توصفی مروری است جامعه آماری آن شامل کتاب ها، مقالات، طرح های پژوهشی و اسناد مکتوب اینترنتی میباشد که در رابطه با موضوع مورد نظر وجود دارد یادگیری الکترونیکی امروزه یکی ازمهمترین کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان به حساب می آید مردم علاقمند به یادگیری، با سوالات و کاربردهای مختلفی درباره این فناوری روبرو هستند در همین راستا بسیاری از دانشگاهها و موسسات آموزشی در سراسر دنیا با طراحی و ارائه برنامه ها و دوره های آموزشی پا به عرصه وجود نهاده اند تا پاسخگوی تقاضای روزافزون علاقمندان برای آموزش و انعطافپذیری بیشتر در امر آموزش باشند نیازهای روزافزون مردم به آموزش، عدم دسترسی آنها به مراکز آموزشی، کمبود امکانات اقتصادی، کمبود آموزشگران مجرب و هزینه های زیادی که صرف آموزش می شود، متخصصان را بر آن داشته است که با فناوری های اطلاعات، روش های جدیدی برای آموزش ابداع نمایند که هم اقتصادی و با کیفیت باشند و هم بتوان با استفاده از آن، به طور همزمان جمعیت کثیری از فراگیران را تحت آموزش قرار داد یادگیری الکترونیکی با از بین بردن زمان و مکان کلاس حضوری، کاربرد گسترده ای پیدا کرده است در این مقاله اهمیت و ضرورت یادگیری الکترونیکی، مزایا و معایب یادگیری الکترونیک، چالش های پیش روی یادگیری الکترونیک، روشها و انواع آن و همچنین پیشینه آموزش الکترونیک؛ مورد بررسی قرار گرفته است