نویسندگان:
مریم کوثری1 ، امیرحسین مهدی مقدم2 ، سحر نورآبادی3 .2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان اندیمشک
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده فارسی: هدف از نگارش این مقاله بررسی اهداف و ضرورت های تحول و مشارکت آموزش و پروش است تحقیق در این پژوهش توصیفی مروری است و جامعه آماری آن شامل کتاب ها ، مقالات ، طرح های پژوهشی و اسناد مکتوب اینترنتی می باشد که در رابطه با موضوع مورد نظر وجود دارد در هر کشوری نظام آموزش و پرورش یکی از نظام های مهم اجتماعی است رسالت این نظام ، علاوه بر انتقال میراث فرهنگی و تجارت بشری به نسل جدید ، ایجاد تغییرات مطلوب در شناختها ، نگرشها و در نهایت رفتارکودکان با نوجوانان و جوانان است منظور از آموزش و پرورش در نوشتار حاضرهمان آموزش و پرورش رسمی ای است که از دوره ابتدایی شروع و با اتمام دوره متوسطه به پایان می رسد و نهاد آموزش و پرورش کشور وظیفه اجرای آن را برعهده دارد آموزش در لغت به معنی ، دانش آموختن و یاد دادن است پرورش نیز به معنی پروراندن پروردن و آداب و اخلاق به کسی آموختن است در این مقاله سعی شده است تا به مفهوم و اهداف آموزش و پرورش ، ضرورت های تحول و مشارکت در آموزش و پرورش و تحلیل نهادی آموزش و پرورش پرداخته شود