نویسندگان:
حسین جعفریان1 ، عبدالباسط امیری مهر2 ، رخسانه بجارزاده3 ، زینب کرد تمندانی4 ، محمد حنیف بلوچ شارکی5 .1دکتری تخصصی، علوم انسانی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
2کارشناسی آموزش ابتدایی، اداره آموزش و پرورش، سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار
3کارشناسی تاریخ، اداره آموزش و پرورش، سیستان و بلوچستان، شهرستان قصرقند
4کارشناسی روانشناسی، اداره آموزش و پرورش، سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار
5کارشناسی آموزش ابتدایی، اداره آموزش و پرورش، سیستان و بلوچستان، شهرستان قصرقند
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به منظور اثر آموزش مهارت جرات مندی بر تعامل اجتماعی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان چابهار انجام پذیرفت روش پژوهش حاضر با توجه به ماهیت، هدف و فرضیه های آن، نیمه آزمایشی بود جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان چابهار بودند که نمونه مورد مطالعه ۳۰ نفر از معلمان مقطع ابتدایی شهرستان چابهار بودند که بصورت نمونه گیری تصادفی انتخاب و در ۱۰ جلسه آموزش در دو ماه مورد آموزش مهارت های جرات مندی قرار گرفتند و به منظور گردآوری داده ها در این پژوهش از دوره های آموزشی و پرسشنامه تعامل اجتماعی استفاده شد پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ ۹۱/ ۰ محاسبه شد برای تحلیل آماری داده ها از روش آزمون T برای مقایسه میانگین های گروه های آزمایش و گواه استفاده شد فرضیه تحقیق به اثربخشی آموزش مهارت جرات مندی بر تعامل اجتماعی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان چابهار متمرکز می باشد بنابر نتایج پژوهش مشخص شد آموزش مهارت های جرات مندی میزان تعامل اجتماعی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان چابهار را تحت تاثیر قرار داده است و احساس افراد نسبت به وضع تعامل اجتماعی و مشارکت اجتماعی آنها را بهبود می بخشد نتایج تحلیل کواریانس نشان می دهد که بین گروه های گواه و آزمایش از لحاظ تعامل اجتماعی تفاوت معناداری وجود دارد